Koncerty Wrocław
Kalendarz koncertów    |    Koncerty     |     RSS     |     Bilety    |     Galeria     |     Teledyski     |     Dodaj koncert


Forum muzyczne wROCK.pl
Wrocław Rock Portal - dyskusje, koncerty, zespoły

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kasa na artystów - Polacy koncertują, miasta szastają : )
Autor Wiadomość

Jars
(..=(======:::



Dołączył: 01 Sty 1970
Posty: 1240
Skąd: Wrocław
 
Wysłany: 2009-05-29, 23:44   Kasa na artystów - Polacy koncertują, miasta szastają : )

Gwiazdy przepłacone
Źródło: JacekCieślak 27-05-2009, Rzepa, pewnie nie 100% prawdziwe ale ciekawe:

Kraków wyda na show Lenny’ego Kravitza 600 tys. dolarów, Szczecin na Rock Festival – 1,5 mln zł. Zachodni agenci mają żniwo, bo Polacy płacą jak za zboże pomimo kryzysu , w kulisach wre wojna między agencjami, które podbijają stawki za sprowadzenie artystów. Bywa, że cena nie gra roli – chodzi o wypromowanie kolejnej metropolii i zaistnienie w ekstraklasie polskich miast.

Sytuacja jest beznadziejna – mówi jeden z promotorów koncertów. – Miałem zamówienie na Manu Chao, za którego trzeba zapłacić 50 tys. euro. Ale po tym, jak w zeszłym roku we Wrocławiu nie wypalił przyjazd Lenny’ego Kravitza, w sytuacji podbramkowej sprowadzono Manu Chao, a miasto zapłaciło aż 350 tysięcy euro. Kiedy teraz zabiegałem o Hiszpana, jego menedżer zareagował następująco: „Jesteście bardzo bogaci. Manu nie przyjedzie do Polski za kwotę niższą niż 350 tys. euro!”.

olega na tym, że w wielu miastach kraju lokalni politycy wydają publiczne pieniądze, dbając wyłącznie o swój wizerunek, z myślą o przyszłych wyborach. Tymczasem rynek jest niszczony.

Ambicje najważniejszego organizatora koncertów w Polsce ma Kraków. Miasto ułatwia produkcję festiwali Coke i Selector, organizuje czerwcowe wianki, sylwestry. W zeszłym roku chciało wydać na sylwestrowy koncert Pussycat Dolls gigantyczną kwotę 700 tys. dolarów, ostatecznie poprzestało na Leonie Lewis – za 500 tys. euro.

O Krakowie mówiło się też, że zaangażował się w zaproszenie Radiohead. Gdy Poznań wyłożył 500 tys. euro – podwawelski gród miał przebić stolicę Wielkopolski o 350 tys.

Celin Dion nad morzem. O kilkaset tysięcy dolarów przebił nas organizator występu na krakowskich błoniach. – Zrezygnowaliśmy z zaproszenia Celine Dion, kiedy koszt jej sprowadzenia osiągnął pułap 700 – 800 tys. dolarów – mówi jedna z menedżerek z branży nad morzem. – Potem nie śledziłam już negocjacji, ale musiał paść rekord, jeśli organizator krakowskiego show pokonał konkurenta z Moskwy.

Efekt był taki, że ceny biletów na Dion odstraszyły fanów.

W tym roku polskie festiwale rywalizowały również o Faith No More. Grupę anonsował Szczecin Rock Festival – miasto wyda na ten cel 1,5 mln zł – tymczasem zagra ona na Heineken Open’er Festival w Gdyni. W branży mówi się, że grupa miała kosztować 100 tys. dolarów, ale stawka wzrosła do 250 tysięcy.

– Nie będę komentował treści umów – mówi Mikołaj Ziółkowski, szef Alter Art. – Mogę jednak wyrazić zdziwienie, że niektórzy organizatorzy zapowiadają koncert zespołu, z którym nie podpisali jeszcze kontraktu, i to na dzień, kiedy grupa ma już zaplanowany show gdzie indziej. Chcę też zwrócić uwagę, że moja sytuacja jest inna. Jestem organizatorem komercyjnej imprezy i mogę płacić tyle, ile uznam za opłacalne. Jeżeli sprowadzam na Open’era takie gwiazdy jak Kings of Leon, muszę pamiętać, że mają po kilkanaście propozycji przyjazdu na każdy dzień z całej Europy. Na szczęście pomaga mi coraz lepsza marka Open’era. Ostatnio wśród najważniejszych festiwali na świecie wymieniły nas „The Sunday Times” i „New Musical Express”.

Zdaniem Filipa Berkowicza większość miast przesadza ze swoimi możliwościami, nie ma przemyślanej strategii i proponuje artystów z łapanki. Liczą na dużą frekwencję i trwałe miejsce na muzycznej mapie Polski, a za rok większość z tych imprez zniknie z mapy festiwalowej.

– Działamy w Krakowie w nieco inny sposób – mówi. – Jeśli tworzymy nowe przedsięwzięcie, to takie jak np. Selector Festival, który nie ma konkurencji w tej części Europy. Podstawą sukcesu jest też współpraca z najważniejszymi agencjami – Alter Art i Live Nation, jak też mediami – TVN czy RMF.

– Bydgoszcz ma szansę – mówi Ewelina Krysiak produkująca Smooth Jazz Festival. – Zaczęliśmy budować markę, zapraszając Macy Gray. Nie szastamy pieniędzmi, a zagraniczni agenci nie żądają zbyt wiele, bo chcą, żebyśmy za rok do nich wrócili.

– Miasto wydało na festiwal milion złotych – mówi Jerzy Woźniak, asystent prezydenta Bydgoszczy. – Ale kampania reklamowa, która nas promuje w Polsce, warta jest o wiele więcej.

– Na pewno zmienia się filozofia organizowania koncertów dla miast – mówi Michał Merczyński, dyrektor poznańskiej Malty, który zaprezentuje poza Radiohead Jane’s Addiction i Nine Inch Nails. – Darmowe koncerty zabiły rynek polskich gwiazd, dlatego musimy zadbać, by nie zniszczyły zagranicznych. Przyszłość należy do imprez biletowanych, gdyż bardziej doceniamy i szanujemy to, za co musimy zapłacić.

Niebiletowane występy zabiły rynek polskich gwiazd. To samo grozi zachodnim
_________________
http://wrock.pl | teledyski.wrock.pl
Muzyczka: www.last.fm/user/Have-Fun
 
 

feyd



Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 32
Wysłany: 2009-05-30, 16:50   

Interesująca lektura, dzięki.

"Przyszłość należy do imprez biletowanych, gdyż bardziej doceniamy i szanujemy to, za co musimy zapłacić" - choć tutaj Ameryki nie odkrył. Poza tym jakoś ciężko sobie wyobrazić, żeby wstęp na NIN czy Radiohead miał być wolny, jak na jakiś juwenaliowy dzień z disco polo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang




Kontakt Polityka prywatności


Znaki towarowe i nazwy handlowe należą do ich właścicieli. Komentarze są własnością ich autorów, redakcja nie odpowiada za treść wiadomości, artykułów i komentarzy.
Przygotowanie i administracja: © wROCK 2002-2013 by d0ti, Jaras.

Statystyki:


Wrocław - koncerty | wrocławskie zespoły | dolnośląskie | wydarzenia muzyczne | sklep muzyczny | ogłoszenia | zdjęcia | terminarze | bilety | relacje | muzyka na Dolnym Śląsku